۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۲۴۰۵۸
نماینده خبرگان رهبری:

 اگر نگران دین مردم هستیم،‌ فکر معیشت آن‌ها باشیم

حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: عده‌ای برجام را قبول دارند یا ندارند، می‌خواهند برجام را لغو کنند یا نکنند به خودشان مربوط است اما این مسأله را به دین ربط ندهند.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم زاده هريسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تشریح رسالت خطیر روحانیت و حوزه های علمیه در ترویج دین‌باوری در جامعه، اظهار داشت: دین مردم زمانی تضعیف می‌شود که وضعیت معیشت مردم درست نشود،‌ و مردم در فشار زندگی کنند.


وی ادامه داد: حقیقت امر آن است که مسائل اقتصادی ارتباط مستقیم با دین‌داری مردم دارد، گفت: اگر وضعیت معیشت مردم درست نشود و مردم در فشار زندگی کنند، دین مردم را به دو جهت تضعیف می‌کند، یکی به این دلیل که فقر که بیاید دین از بین می‌رود،‌ وقتی فقر از در وارد شود، دین از روزنه فرار می‌کند؛ ناشکری و ناسپاسی به دنبال می‌آورد.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی افزود: مسأله دوم اینکه، می‌گویند دین و روحانیت آمده و اجازه نداده که معیشت مردم درست شود به دنبال آن مردم از دین ناراضی می‌شوند؛ اینکه بگویند یک کشور خارجی بیاید دین مردم را از بین ببرد،‌ با هیچ عقلی و با هیچ منطقی سازگاری ندارد،‌ مگر مردم دینشان را از آن‌ها آموخته‌اند که به وسیله آن‌ها دینشان از بین برود.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به ارتباط برجام با دین مردم، افزود: ارتباط و تعامل به معنای بده و بستان است، یعنی اگر آن‌ها امتیازی دادند ما هم می‌دهیم،‌ متأسفانه عده‌ای در داخل می‌خواهند برجام را به میزان دین‌مداری مردم ربط هستند و ملت را بترسانند، اما مردم می‌دانند و ناراحت هستند.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی با ابراز نگرانی از صحبت‌هایی که برجام را به دین ربط می‌دهد، گفت:‌ چرا دین را ابزار می‌کنند،‌ این مسأله گناه است،‌ چرا هر چیزی را به دین نسبت می‌دهیم چرا نارضایتی را به عرصه دین می‌کشانیم، این مسائل چه ربطی به دین دارد؟


وی ادامه داد:‌ اصلاً فرض کنیم که عده‌ای برجام را قبول دارند یا ندارند، می‌خواهند برجام را لغو کنند یا نکنند به خودشان مربوط است اما این مسأله را به دین ربط ندهند. اگر نگران دین مردم هستیم،‌ فکر معیشت مردم باشیم، حتی اقتصاد مقاومتی با این رفتار آقایان به جایی نمی‌رسد.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی که یک امر حیاتی و فرمان رهبری است اگر بخواهد تحقق پیدا کند؛ باید با حفظ منافع متقابل، ارزش‌ها، اصول، دین و استقلالمان بتوانیم با دنیا تعامل کنیم و از همه مزایا و امکانات و سرمایه‌ها و تکنولوژی‌های جهان استفاده کنیم.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مردم را تحت فشار قرار دادن دین نیست، به فکر مردم نبودن دین نیست، گفت: کاری نکنیم که مردم از دین فرار کنند، ما برای دین این حرف‌ها را می‌گوییم برای انقلاب برای ولایت و اسلام این حرف‌ها را می‌زنیم، اینکه مردم را به فشار بیندازیم روش دینداری نیست./203/935/ب1

ارسال نظرات